sunnuntai 14. syyskuuta 2014

♥30 Kuulumiset ja mietintää herkkyydestä

Hehkutusta


Alkuun pakko hehkuttaa! Mulla on siis tänään nimpparit ja huomenna (ma) synttärit, ja sain lahjan tänään. En voi vieläkään ees uskoo tätä mutta aamupäivällä sain verotoimiston kirjekuoren jossa oli rekisteröintitodistus mun uudesta autosta! Tolla voin siis nyt harjotella enemmän ajamaan ennen ens vuotta. Ja siis en tiennyt tosta oikeesti mitään, mutta nyt oon huippu onnellinen Opel Astran omistaja, ja lisäks sain ajotunteja :)♥

 
Autosta ei oo vielä kuvia mutta tässä mun toinen menopeli syömässä :D

Codan kuulumisiin:

     Torstaina ja perjantaina äiti ratsasti Codalla. Torstaina niillä oli Jonna Aaltosen tunti jossa oli harjoiteltu hevosen herkkyyttä ja nopeampaa vastaamista apuihin. Perjantaina menin tallille suoraan koulusta ja siivosin tarhat, tein ruuat, sekä katsoin yhden hyppärin kentällä (minkä takia alunperin meninkin + tietenkin moikkaamaan Codaa). Olin sielä pari tuntia ja kun lähdin ajamaan kotiin, matkalla äiti ajoikin mua vastaan ja meni ratsastamaan :)


     Lauantaina ratsastin Codalla itekseen, ja pyrin pitää mielessä sen herkkänä pitämisen. Hevosen pitää reagoida ensimmäisellä kerralla eikä vasta viidennellä, tässä mulla on parannettavaa. Jään helposti tökkimään "joka askeleella" niin että liikun hevosen puolesta ja kannan sitä vaikka sen pitäisi olla juuri toisin päin! Jatkoin myös tiistaina Empun kanssa tehtyjä siirtymisiä ja ne meni jo tosi hyvin :) Kun Coda tuli meille, se ei osannut kun perus askellajista toiseen vaihtoja, eli ei kunnon siirtymisiä. Pää nousi aina pilviin eikä runko ollut koottuna, eli juuri sellaisia estehevos-siirtymisiä, nyt ollaan kuitenkin treenattu siirtymisiä jonkun verran ja ne alkaa jo jotenkin sujua!

Kuva lauantailta, oli ihan huippu ilma :)
     Sunnuntaina, eli tänään äiti kävi aamulla Codan kanssa kävelylenkillä. Mä nukuin pitkään ja sitten mentiin kahdelta mummille syömään nimppari-lounasta. Äiti ja Coda oli käynyt takapellolla ja metsäpoluilla, ja huomenna sitten Tuisku menee Codalla kun me mennään mun synttäreitten takia syömään :)

Tänään takapellolta.

     Nyt kun Coda on saatu edes jotenkin herkistettyä avuille, en aijo auttaa sitä kokoajan jalalla. Sen pitää liikkua ihan itse eteen päin, ja jos ensimmäinen huomautus ei tehoa, huomautetaan raipalla. Coda on aina ollut melko mukavuudenhaluinen sileällä, eikä se jaksaisi mennä pitkään rehellisessä muodossa. Lihasten kasvaessa ja kunnon noustessa asia on hieman parantunut, mutta tehtävää on vielä edessä.
     Esteillä tätä ongelmaa ei ole, ainakaan isommilla. Pienillä Coda kyllä osaa olla pohkeen takana ja löysäillä jos ei itse ole hereillä. Kun esteet nousee, on ratsastettavuus ja imu esteille parempi. Etenkin sileällä herkkyyteen pitää nyt keskittyä, jos sitä vaikka sitten sinne koulukisoihinkin vielä joutuu pääsee :D

Pomo nautiskelee parvekkeella :)

Hyvää syksyn jatkoa kaikille lukijoille :)


♡: Idde 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti