maanantai 12. syyskuuta 2016

♥221 Estevalmennukset käyntiin

Esteitä

Nyt olen käynyt kahden viikon ajan uudella estevalmentajalla aina torstaisin, ja olen tykännyt hänen tyylistään. Rautainen ammattilainen, joka teettää hyviä ja johdonmukaisia harjoituksia. Pääasiassa kaikki on mennyt hyvin, mutta mokiltakaan ei olla vältytty. Viime tunnilla yksi johti jopa kentän pohjan analysointiin, eli kakun leipomista edessä ensi torstaina! Hyvään saumaan tulee kyllä, sopivasti mun synttäreille :)



Kuvista kiitos Jenni Lindqvistille!





     Ensimmäisellä kerralla olin yksin tunnilla, sillä Katjalla oli tulossa koulukisat tulevana viikonloppuna. Silloin Stefan tutustui vähän meihin ratsukkona, ja tehtiin helppoja ja kivoja tehtäviä sekä puomeilla, että esteillä ja kavaleteilla. Viime torstaina oltiin sitten yhdessä, ja tultiin alkuun kahta puomia viidellä, kuudella, ja seitsemällä askeleella. Sitten toinen puomi nostettiin ristikoksi, ja jatkettiin linjaa kuudella askeleella. Ensimmäisen linjan perään lisäiltiin sitten erilaisia tehtäviä, ja aina kun koko lyhyt rata sujui hyvin, lisättiin perään uusi tehtävä.
     Muutaman linjan päätteeksi lisättiin rataan vielä yksi ristikko, jolle ajelin ihan huoletta niin, etten näyttänyt Codalle ollenkaan että ollaan menossa vielä yhdelle esteelle. Se tuli sitten niin yllättäen, että Coda vetäisi ohi, ja meikäläinen maastoutui näppärästi. Uudestaan vaan, ja tällä kertaa helposti yli. Tästä jäi kuitenkin ihan pieni jännitys kytemään mun takaraivoon, jonka johdosta Codakin oli hieman kireänä hypyissä. Kuvista huomaa hyvin, kuinka monessa hypyssä se jää melko selättömäksi. Tietynlainen rentous, ja luottamus ovatkin sitten seuraavan tunnin tavoitteet mulle.




     Nyt vaan treenin jatkukoon, ei tässä muu auta! Sieällä Coda paranee kokoajan, seuraava operaatio on saada laukanvaihdot kuntoon. Mun täytyy myös laittaa suitset vaihtoon, ja ehkä myös katsoa parempaa kuolainta. Esteillä mulla on siis nyt käytössä uusi satula, ja se on ollut tosi hyvä, olen jo tottunut siihen hyvin, ja se on ihana istua. Menen välillä sillä myös sileällä, plus onhan se hieno :) Meidän koulusatulalla en ratsasta enää ollenkaan, aijon myydä sen, ja ostaa sitten täälä kovassa suosiossa olevan Custom-satulan. Toistaiseksi saan kuitenkin lainata Customeita täältä, mutta sitten lähempänä lähtöä haluan vielä ihan oman Codalle :)




Sellaisia kuulumisia tällä kertaa, palataan ensi viikolla :)
Muistakaa, että postaustoiveita saa aina laittaa, toteutan niitä sitten parhaani mukaan!

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus, vaikkakin hieman lyhyt. Mutta siitä huolimatta upeita kuva. Mukavaa että olette pääseet taas treenin makuun. :) My day videolla olisi kiva. :) Myös toivekuvat olisi kiva ja voisit antaa joskus, Codan kertoa itse teidän päivästä, vaikka kuvina. ;D

    VastaaPoista
  2. Kiitos :) Aika täällä on niin rajallinen, että postaukset jäävät helposti lyhkäsiksi, kiitos ehdotuksista!

    VastaaPoista