sunnuntai 14. helmikuuta 2016

♥197 Kisahuumaa

Tuisku ja Coda kisoissa

 

Huh, miten aika taas juokseekaan! Tämän viikon aikana ei ole kyllä tapahtunut juuri mitään, eikä näin ollen mulla ole ollut teille oikeastaan kerrottavaa. Maanantaina, torstaina, ja perjantaina Tuisku ratsasti Codaa hieman omille säädöilleen ennen viikonlopun kisoja. Eilen ja tänään on siis ollut kisat, ainakin mulle jo erittäin tutuksi tulleessa Ratsastuskeskus Ainossa, ja Tuisku meni Codalla molempina päivinä 120cm.



Niin rakas ja tärkeä! Mun paras ystävä ♥


     Mä olen ratsastanut tällä viikolla vain kaksi kertaa, joka tuntuu kyllä tosi oudolta! Toisen kerran tiistaina Codalla Jonnan kouluvalkussa, ja toisen Ainossa ratsastuskeskuksen Wade-hepalla. Onneksi huomenna pääsen taas selkään, vaikkakin vaan hölkkäämään Codan kisojen jäljiltä. Tiistaina lienee vapaa, ja keskiviikkona mulla on Empun kouluvalkku. Torstai, perjantai, ja lauantai ovat taas kokonaan hepattomia, sillä mulla on penkkarit ja abiristeily! Onneksi mun ei tarvitse ottaa mitään kisapaineita, sillä koitan keskittyä nyt kirjoituksiin, ja heppahommia katsellaan ihan rauhassa päivä kerrallaan. Jos Coda pysyy hyvänä ja rentona myös mun alla, saatetaan aloittaa mun kisakausi parin viikon päästä RidersInnistä. Jos siltä tuntuu, menee Tuisku kuitenkin vielä sieläkin. Päivä kerrallaan katsellaan mikä fiilis, ja otetaan ihan iisisti ilman turhia paineita :)

 

     Eilen kuitenkin Coda pääsi aloittamaan oman kautensa Tuiskun seurassa, ja tuloksena hieman harmillinen, mutta ihan asiallinen 7vp. Itse en ollut lauantaina enää illasta paikalla, sillä mulla oli juontokeikka hoidettavana. Tuiskun mukaan kuitenkin Coda oli alussa hieman jännännyt, ja kolmosen jälkeen lähtenyt vähän juoksemaan. Nelonen tuli sitten niin nopeasti, ettei heppa tajunnut sitä, joten siitä 4vp, ja yliajasta 3vp. Tämän jälkeen kaikki sujui kuitenkin hyvin, ja Coda oli kuulema loppuradan ihan rentona. Harmi että sille on kyseisestä paikasta jäänyt jännittynyt olo mun säätämisen ja tippumisten takia, mutta hyvä että loppuradasta se pääsi jo rennoksi. Korkeushan ei Codalle ole mikään ongelma, onhan se 15cm isompiakin luokkia mennyt toissa kaudella, se pitää vaan saada rennoksi. Ennen rentous ei ole ollut sille mikään ongelma, mutta parin ikävämmän tapahtuman summana sen eteen joutuu tehdä nyt normaalia enemmän.


     Tämän päivän rata sujuikin jo paljon paremmin! Yksi harmillinen, ja melko turhakin pudotus kolmannelta esteeltä, mutta rento ja iloinen hevonen. Tuisku sanoikin että nyt heppa tuntui omalta itseltään, eikä jännittänyt mitään. Helpottava ja tärkeä tieto, sillä Codan täytyy olla täysin luottavainen ennen kuin me lähdetään taas radoille. Näillä näkymillä kuitenkin oikeaan suuntaan ollaan menossa, eikä mun "kauhukuvat" kouluratsukoksi muuttumisesta näytä olevan ainakaan vielä ajankohtaisia :D Mutta kuten sanoin, nyt otetaan rauhassa ilman mitään suorituspaineita. Alun perinhän mun oli tarkoitus siirtyä tällä kaudella mahdollisesti 120cm -luokkiin, mutta tällä hetkellä olisin jo super tyytyväinen onnistuneesta metrin radasta. Pääasia että hevonen olisi luottavaisella fiiliksellä, se on mulle kaikista tärkeintä!
     Ainiin, uusia uutisia nilkan suhteen! Jos joku ei siis tiennyt, mulla hajosi nilkka viime huhtikuussa, ja nyt se on mennyt uudestaan. Magneettikuvat tulivat, ja ortopedi lausui aika tiukkaa tuomiota sen suhteen :( Jalassa oikeastaan kaikki mahdollinen rikki, kuten nivelsiteet ja luiden väliset sidokset. Nyt katsotaan tilannetta muutama viikko, ja jos kaikki rikkinäiset osat eivät lähde itsekseen paranemaan, on luvassa leikkaus. Se ei ole kuitenkaan tämän päivän murhe, eikä muutenkaan mun käsissä oleva asia. Nyt aijon vaan keskittyä niihin asioihin mihin pystyn, ja mitä rakastan. Huomenna sitten humputellaan Codan kanssa jotain kivaa, ja touhutaan yhdessä monta tuntia. Sellaisista päivistä mä tykkään, ja niin kyllä heppakin! Kivaa vaihtelua aina niin hektiseen arkeen :) Että mä vaan rakastan tota hevosta!


Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti